Bookreview (op Tweakers.net): Calimeromarketing 2.0 door @KarenRomme

Het internetmarketingforum op tweakers lijkt mij een goede plek om boeken, bladen en blogs te ontdekken over internetmarketing. Want geef toe, er wordt zo veel over geschreven dat het moeilijk wordt kwaliteit te scheiden van gemiddelde boeken. Ik ben daarom een topic gestart waar ik hoop dat tweakers ervaringen van goede boeken, bladen en blogs gaan delen.

Schrijven is schrijven. Dus het zou gek zijn als ik de review niet crosspost ;-)

Calimeromarketing 2.0, Karen Romme. (websitebol) op Tweakers Internetmarketing
Samenvatting:
Calimero zal je vast nog kennen. Er is één uitspraak die het kleine kuikentje kenmerkt. Met dát zinnetje in het hoofd is dit boek ook geschreven. Calimeromarketing 2.0 beschrijft hoe de kleine ondernemer zich kan wapenen met nieuwe-media-marketingkanalen zoals socialemedia en internetmarketing, om het zelfde speelveld als grote bedrijven te bespelen. Romme gaat hier uit van de kracht van de kleine en persoonlijk betrokken ondernemer: passie, betrokkenheid en flexibiliteit. Ze bespreekt enkele strategiën, voordelen en kanalen die de eenmanszaak of kleine ondernemer kan inzetten om deze unieke elementen te benadrukken.
Goed:
Romme weet de mogelijkheden wel in een herkenbare en pakkende situatie te beschrijven. Iets waar een kleine ondernemer zelf mee aan de slag kan. Het boek is handig voor de iets meer ervaren marketeer doordat het de situatie waar de kleine ondernemer in zit goed en pakkend omschrijft zonder hier te lang wollig over door te gaan. Het boek is vooral goed voor de kleine ondernemer zelf omdat het een aantal goede ideeën geeft die met voldoende eigen identieit kunnen worden uitgevoerd.
Minder:
Voor de serieuze marketeer is dit misschien een beetje een knullig boek. Uiteindelijk staat er niet iets in dat je niet wist.
Conclusie:
Calimeromarketing 2.0 is wat mij betreft een boek dat kleine ondernemers goed steunt bij het opzetten van socialemediaaanwezigheid. Het is niet baanbrekend innovatief maar past juist daarom goed bij ondernemers die zelf willen ontdekken welke rol zij willen spelen binnen sociale media.